15 نکته مهم درباره آگهي تلويزيوني

 1-هويت نام تجاري: تحقيق نشان داده است که درصد حيرت انگيزي از بينندگان، آگهي تلويزيوني را به ياد مي آورند، اما نام محصول را فراموش مي کنند. به همين دليل تأکيد بر هويت نام تجاري از اهميت ويژه اي برخوردار است. براي ثبت نام تجاري در ذهن بيننده دو راه وجود دارد:     

راه اول: از نام محصول در ده ثانيه اول استفاده کنيد.   

راه دوم: با نام محصول بازي کنيد. آن را هجي کنيد و از ديگر بازي هاي ممکن بهره بگيريد. وقتي محصول جديدي را تبليغ مي کنيد، بايد نام آن را در تلويزيون به مردم ياد بدهيد.

2-بسته کالا را نشان دهيد: آگهي هاي تلويزيوني که با نشان دادن بسته کالا خاتمه مي يابند، در ارجحيت انتخاب آن کالا موثرند.

3- غذاهاي درحال حرکت: در آگهي تلويزيون براي مواد غذايي، هر چه آن ها را اشتها برانگيزتر کنيد، بيشتر توجه مخاطب را جلب مي کند. تجربه ها نشان داده اند که غذاهاي در حال حرکت بيشتر اشتها برانگيزند.

4-نماهاي نزديک: استفاده از نماهاي نزديک، هنگامي که محصول، قهرمان آگهي شماست، بسيار مفيد است.

5-شروع قوي: شما فقط 30 ثانيه وقت داريد. اگر در صحنه اول با استفاده از يک عنصر ديداري جذاب، توجه بيننده را جلب کنيد، شانس بيشتري براي حک شدن مطلب در ذهن او خواهيد داشت.

6-بهره گيري از کلام موزون : هرگز بدون آزمايش کردن شعرتان بر روي تعدادي از افراد،  از آن استفاده نکنيد. اگر نمي توانيد شعرتان را به حالت مردم پسندي درآوريد، آهنگ را روي آنتن نفرستيد.

7- جلوه هاي ويژه صوتي:درکنار موسيقي،  جلوه هاي ويژه صوتي، مثل جلز ولز کردن سوسيس در ماهي تابه، مي تواند احساسي مثبت در ذهن مخاطب ايجاد کند.

8-صداي سرصحنه يا استوديويي: تحقيق نشان مي دهد که حفظ بيننده در مواقعي که صداگذاري استوديويي انجام مي شود، دشوارتر است. بهتر است از بازيگران بخواهيد که سرصحنه فيلمبرداري صحبت کنند.

9-- برهم گذاري ها: براي تقويت آنچه آگهي بيان مي کند مي توان آن را تايپ کرد و در حالي که گوينده آگهي، کلمات را ادا مي کند، متن تايپ شده را روي تصوير ويدئويي برهم گذاري کرد. اما مطمئن شويد که واژه هاي مندرج در متن دقيقاً همان واژه هايي باشد که گوينده بر زبان مي آورد. هر گونه تفاوتي بين اين دو، بيننده را گيج مي کند.

10-از تصاوير تکراري بپرهيزيد: اگر مي خواهيد که بيننده به آگهي تلويزيوني شما توجه کند، چيزي را نشانش دهيد که تا به حال نديده است. اگر به او غروب آفتاب و يا خانواده خوشبخت دور ميز غذا را نشان دهيد، موفقيت چنداني نخواهيد داشت.

11-تغيير صحنه: در آگهي هاي خود صحنه هاي متنوعي را بدون گيج کردن مردم به کار بگيريد.

12-يادآورنده: اين واژه براي توصيف آگهي هاي کوتاهي به کار مي رود که براي مدتي طولاني تکرار شود. اين کار شناسايي نشانه کالا (= نام تجاري) را افزايش مي دهد و مردم را به ياد آگهي مي اندازد.

13-محصول را در حين مصرف نشان دهيد: مثلاً نشان دهيد که چگونه پوشک شما، بچه را خشک نگه مي دارد.

14-هر چيزي در تلويزيون ممکن است: توليدکنندگان آگهي مي توانند هر چيزي را که بخواهيد براي شما بسازند. تنها محدوديت، قوه تخيل و ابتکار شما است.

15-درک نادرست: اگر مي خواهيد آگهي هاي تلويزيوني شما از سوء تفاهمات برکنار بمانند بايد تا حد ممکن آن ها را واضح و روشن بسازيد.