صنعت مجله در جهان، دستخوش تحولات شگرفی شده است و این تغییرات در تمامی ابعاد این صنعت رخنه کرده است. در عین حال که ماهیت یک مجله کماکان ثابت است و بدون تغییر مانده است، اما صنعتی که از مجله حمایت می‌کند و به آن حیات می‌بخشد همواره سیال و جاری است. رشد تبلیغات در مجله‌ها، تنوع محتوایی آنها و سایر پیشرفت هایی که به دست می‌آید حاکی از این محیط در حال تغییر است. مجله به عنوان یک رسانه ارتباطی مؤثر از اهمیت به‌سزایی برای تبلیغات برخوردار است.

 مزایای تبلیغ در مجله:

1. در اختیار داشتن فرصت کافی برای توضیحات تکمیلی در مورد پیام

2. برخورداری از اعتبار بالا  نزد خواننگان

3. عمر طولانی آگهی در مجله

4. امکان گزینش مخاطبین در مجلات تخصصی