مزایای بازاریابی به وسیله پیام کوتاه :   

مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترين مزيت‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي پیامک که آن را بیشتر از سایر رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي تبليغاتي متمايز مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و مديريت بازاريابي از آن بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود عبارتند از:

سرعت انتقال پيام به بازار هدف : پيام های تبلیغاتی از طریق پیامک را می توان به صورت كنترل شده در سریع ترین زمان ممکن و تنها براي گروه بازار هدف که شناسايي شده اند، ارسال کرد.

ارسال پيام های خاص براي تك‌تك مشتريان و مخاطبان: اين قابليت مي‌تواند گزينه‌اي مناسب براي كمك به تحقق اهداف بازاريابي تك‌ به تك باشد ‌و ارزش پيام ارسالي براي افراد را با توجه به سفارشي بودن افزایش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

 هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان: مطالعه های و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی به وسیله تلفن همراه می تواند مقرون به صرفه تر از سایر رسانه ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیام کوتاه تلفن همراه می تواند حدود 20 بار بیشتر از سایر رسانه ها باشد.

دسترسي دایم به مشتریان: صاحبان تلفن‌‌‌‌‌‌‌‌‌همراه، اين وسيله را در بیشتر اوقات شبانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌روز و در بیشتر اماکن، همراه خود دارند. از اين رو شرکت مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به طور دایم ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند و در مواقع اضطراري، پيام‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي را به مخاطبان ارسال کند.

افزایش اعتماد مصرف کنندگان به وسیله شخصی سازی پیام: کانال بی سیم دارای مزیت بالقوه برای ارسال اطلاعات دقیق تر و دارای جزییات بیشتر است، پیام را می توان باتوجه به هریک از مشتری ها تهیه کرده و نتیجه بهتری گرفت. از آنجاکه تلفن همراه جزو وسایل شخصی می باشد بازاریاب ها می توانند هرشخصی را به طور خاص با در نظرگرفتن ویژگی هایی مانند موقعیت اجتماعی، علایق شخصی، زمان و مکان، مورد توجه قرار دهند، که این امر اعتماد مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

بالا بودن میزان یادآوری و به خاطر سپاری پیام: چون اين پيام به طور مشخص و به وسیله شخصي ترين رسانه ارسال می شود در ذهن گیرنده پیام نقش مي بندد و از قدرت اثر گذاري بالايي برخوردار است.

امكان ذخيره‌سازي پيام و ارسال آن براي ديگر افراد: در صورتي كه پيام داراي جذابيت بوده و محتواي آن افراد را به ارسال آن تشويق كند بازاريابي ويروسي محقق می شود كه مي‌تواند كارآيي تبليغات را به صورت تصاعدي افزايش داده و شركت را از مزاياي بي‌شمار آن منتفع سازد.